salamisol@gmail.com

“Έργα Μπετόβεν, Σοστακόβιτς και Χάυντν”

2ba91fac-fccc-46b3-97c1-e7e0efc27dd8Η Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης παρουσιάζει ένα εξόχως ενδιαφέρον πρόγραμμα τριών κορυφαίων δημιουργών, υπό τη μουσική διεύθυνση του Βασίλη Χριστόπουλου, ενός από τους πλέον αναγνωρισμένους Έλληνες μαέστρους των ημερών μας.

Η εργογραφία του Μπετόβεν εμπεριέχει πολλά αριστουργήματα από κάθε είδους σύνθεση, αλλά μόνο μία όπερα, τον Φιντέλιο, που κατά τα λεγόμενά του είναι το έργο που τον ταλαιπώρησε περισσότερο από όλα τα υπόλοιπα και γι’ αυτό είναι και το αγαπημένο του. Για τη συγκεκριμένη όπερα έχει γράψει τέσσερις διαφορετικές εισαγωγές, εκ των οποίων οι τρεις ονομάστηκαν Λεωνόρα. Η ‘Εισαγωγή Λεωνόρα αρ.3 έργο 72b’ θεωρείται το τελειότερο υπόδειγμα του είδους της στην ιστορία και έχει χαρακτηριστεί ως ένα θαύμα της δραματικής μουσικής.

 

Η συνθετική γραφή του Σοστακόβιτς χαρακτηρίζεται από το τραχύ και κοφτό της ύφος, την έντονη δραματικότητά της, την αιχμηρή ειρωνεία της και την εκπληκτική έκταση της τεχνικής της. Αυτά τα στοιχεία τα συναντάμε και στο ‘Κοντσέρτο για βιολοντσέλο και ορχήστρα αρ.1 σε μι ύφεση μείζονα, έργο 107’, το οποίο έγραψε για χάρη του κορυφαίου Ρώσου τσελίστα και καλού του φίλου Μστισλάβ Ροστροπόβιτς. Στις 2 Αυγούστου 1959 ο Σοστακόβιτς παρέδωσε στον Ροστροπόβιτς την παρτιτούρα του κοντσέρτου και τέσσερις μόλις ημέρες αργότερα αυτός του το έπαιξε από μνήμης, κάνοντάς τον ευτυχισμένο. Το κοντσέρτο, που θεωρείται από τα δυσκολότερα έργα για βιολοντσέλο του ρεπερτορίου, ερμηνεύει ο διακεκριμένος Έλληνας σολίστας Άγγελος Λιακάκης.

 

Ο Χάυντν υπήρξε ένας φίλεργος δημιουργός που αναγνωρίστηκε ως ο ‘πατέρας της νεότερης μουσικής’, αφού μεταξύ άλλων εξέλιξε τη μορφή της συμφωνίας, εισήγαγε πλήθος νέων και συναρπαστικών τεχνικών και προσέφερε νέες αρμονικές λύσεις στη σύνθεση, στρώνοντας ουσιαστικά το δρόμο που βάδισαν αργότερα ο Μότσαρτ και ο Μπετόβεν. Για τις ανάγκες δύο περιοδειών του στο Λονδίνο έγραψε 12 συνολικά συμφωνίες, τις αποκαλούμενες ‘του Λονδίνου’, οι οποίες συγκαταλέγονται στα σημαντικότερα έργα του. Η ‘Συμφωνία αρ. 102 σε σι ύφεση μείζονα’ είναι η δέκατη από αυτές και πρόκειται για αυτή που στην πρεμιέρα της συνέβη το ‘Θαύμα’, όπως έχει μείνει στην ιστορία. Ένας τεράστιος πολυέλαιος που θα μπορούσε να σκοτώσει πάνω από 30 άτομα έπεσε στην αίθουσα κατά τη διάρκεια της συναυλίας, όμως δεν τραυματίστηκε σοβαρά κανείς, γιατί όλοι είχαν μετακινηθεί προς τη σκηνή ώστε να θαυμάσουν τον Χάυντν να διευθύνει την ορχήστρα από το πιανοφόρτε.

 

Παρασκευή 19 Φεβρουαρίου, ώρα 20:30

Αίθουσα Τελετών Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης

Διεύθυνση ορχήστρας: Βασίλης Χριστόπουλος

Βιολοντσέλο: Άγγελος Λιακάκης

Πρόγραμμα:

Ludwig van Beethoven (1770-1827): Εισαγωγή Leonore αρ.3 σε ντο μείζονα, έργο 72b

Dmitri Shostakovich (1906-1975): Κοντσέρτο για τσέλο και ορχήστρα αρ.1 σε μι ύφεση μείζονα, έργο 107

Franz Joseph Haydn (1732-1809): Συμφωνία αρ. 102 σε σι ύφεση μείζονα, Hob.Ι:102

Τιμές εισιτηρίων:

Πλατεία 15 €

Εξώστης/Θεωρεία 10 €

Μειωμένο 5 €

Προπώληση εισιτηρίων από το εκδοτήριο της Κ.Ο.Θ. στην πλατεία Αριστοτέλους,

τηλ. 2310 236990  (Δευ-Τετ-Σαβ 10:00-15:00, Τρι-Πεμ-Παρ 10:00-14:00 & 17:00-21:00)

και από το www.tsso.gr

Δικαιούχοι μειωμένου εισιτηρίου:

Άνεργοι, πολύτεκνοι, μαθητές, φοιτητές, σπουδαστές ωδείων, Α.Μ.Ε.Α., κάτοχοι Ευρωπαϊκής Κάρτας Νέων, κάτοχοι Κάρτας Πολιτισμού, μέλη Ένωσης Ελλήνων Μουσουργών, διοικητικοί υπάλληλοι και εκπαιδευτικό προσωπικό Α.Π.Θ., μέλη Χ.Α.Ν.Θ.

 

Η είσοδος για τους φοιτητές του Α.Π.Θ. και τους φοιτητές του Τ.Μ.Ε.Τ. του Πανεπιστημίου Μακεδονίας είναι δωρεάν.

Ακούτε κάθε Τρίτη 18:00-19:00 την εκπομπή ‘Η Κ.Ο.Θ. στην Ελληνική Ραδιοφωνία’ με τον Θανάση Γωγάδη, από τον 9,58 fm και το Γ’ Πρόγραμμα

ΧΟΡΗΓΟΣ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑΣ: Mediterranean Palace Hotel

 

ΧΟΡΗΓΟΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: ΕΡΤ, ΕΡΤ3, Γ’ Πρόγραμμα, 958 FM, 102 FM, TV100, FM100, FM100.6, Καθημερινή, Χρώμα 105,8 fm, Cityportal, Grekomania, thousandnews.gr

 

About the Author

Related Posts

Leave a Reply

*